میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

مشخصات بلاگ
میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

پایگاه خبری و اطلاع رسانی
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
شهرستان خوسف

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

فرخناز امرالهی و حجت اله مرادخانی مشاوران بهمن نامور مطلق؛ معاون صنایع دستی کشور از کارگاه‌های سنتی صنایع دستی شهرستان خوسف در تاریخ 3 آبان ماه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف، در این بازدید که با همراهی علی صالحی مسئول نمایندگی و همچنین پوشش تصویری صدا و سیمای شهرستان انجام گرفت، از کارگاه‌های سنتی پارچه بافی شهر خوسف بازدید به عمل آمد.

علی صالحی مسئول میراث فرهنگی شهرستان خوسف گفت: در این بازدید که با هدف بررسی نحوه پارچه بافی سنتی انجام شد، بر ضرورت احیای پارچه مله که در بین مردم به قداست خاصی مشهور است، تاکید شد.

وی افزود: امرالهی در ادامه از کارگاه‌های صنایع دستی روستای کوشه و همچنین کارگاه سفالگری سنتی روستای مهدیه (شاهزیله) بازدید کرد و از نزدیک مراحل مهارت سفالگری سنتی این روستا که در فهرست ثبت میراث معنوی کشور (ناملموس) به ثبت رسیده است را مورد بررسی قرار داد.

صالحی خاطر نشان کرد: در بین افراد محلی و بومی «مله» به عنوان پنبه‎ای خوش‌یمن از آن یاد می‎شود که بیشتر در بافت سجاده، جانماز و چادر از آن استفاده می‎شد و بیش از سه دهه است که دیگر به طور عام و وسیع مورد توجه قرار نگرفته است و با تلاش و همت دوباره در حال احیا است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی