میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

مشخصات بلاگ
میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

پایگاه خبری و اطلاع رسانی
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
شهرستان خوسف

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون 96 هزار بازدید از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی؛ علی صالحی از افزایش 27 درصدی بازدیدها از جاذبه های شهرستان در نوروز 96 نسبت به سال 95 خبر داد و گفت: بازدید ها از جاذبه های شهرستان از جمله آرامگاه ابن حسام خوسفی، بافت تاریخی خوسف، روستای آرک، روستای هدف گردشگری خور، روستای گل و ماژان، دق و کویر اکبرآباد، مزار شاه سلیمان علی، مزار نصرآباد، مجتمع فرهنگی بلنجیر و بازارچه صنایع دستی بوده است.

وی آمار اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان را 23 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: این تعداد بصورت موقت و شبانه در مراکز اقامتی گردشگری و مذهبی شهرستان اسکان داده شده اند که ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف، از 15 میلیون تومان فروش صنایع دستی شهرستان در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: آمار فروش به نسبت سال گذشته 3.75 برابر شده است.

صالحی برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در شهر خوسف، روستای کوشه، برپایی سیاه‌چادر عشایری همراه با عرضه و فروش نان و آش محلی و چای و دم‌نوش، طراحی و چاپ نقشه گردشگری شهرستان و شهر خوسف همراه با معرفی آثار و مسیر گردشگری، چاپ کتابچه راهنمای مسافران و گردشگران شهرستان خوسف را از جمله اقدامات میراث فرهنگی شهرستان در تعطیلات نوروزی اعلام کرد.

وی بیان کرد: استقرار راهنمایان گردشگری در آثار و ابنیه دارای گردشگری، تشکیل تیم نظارتی در طی ایام نوروز برای نظارت بر تاسیسات گردشگری و مراکز خدمت رسان به گردشگران، برگزاری موسیقی محلی در طی ایام نوروز، برگزاری مراسم نوروز گاه، برگزاری مراسم بازیهای بومی محلی و اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری از طریق مطبوعات و صدا و سیما از دیگر اقدامات انجام شده در ایام نوروز است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی