میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

مشخصات بلاگ
میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

پایگاه خبری و اطلاع رسانی
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
شهرستان خوسف

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی و نی چند از مسئولان استانی و شهرستانی از بافت تاریخی شهرستان خوسف بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علی صالحی مسئول نمایندگی شهرستان خوسف گفت: ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی. طی این بازدید که روز پنج شنبه 5/11/1396 انجام شد، مشکلات بافت تاریخی جهت احیاء و بهره برداری و رونق و توسعه گردشگری را مورد بررسی قرار داد .

 وی با بیان اینکه مبلغ 8 میلیارد ریال جهت احیای بافت تاریخی شهرستان خوسف در نظر گرفته شده است افزود: طرح احیای این شهر تدوین شده و کارهای اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد.

ایزدی در ادامه در خصوص تامین قیر رایگان برای آسفالت معابر روستاها خبر داد و گفت: جهت آسفالت معابر این شهر قیر رایگان تخصیص داده خواهد شد.

وی بافت تاریخی شهر خوسف را منحصر بفرد دانست و افزود : بایستی در جهت احیای این بافت تاریخی اقدامات لازم را انجام داد.

فرماندار شهرستان خوسف نیز در این بازدید با اشاره به قدمت تاریخی شهر خوسف افزود: بایستی ضمن احیای این بافت تاریخی زمینه افزایش درآمد ساکنان این بافت را فراهم کنیم.

محمد شفیعی افزود: از افرادی که در جهت احیای این بافت تاریخی همکاری لازم را داشته باشند هم در بحث تسهیلات و هم صدور پروانه ساختمانی مساعدت خواهد شد.

فرماندار شهرستان خوسف در ادامه با بیان اینکه سایت شهرستان که قسمت عمده آن پتانسل گردشگری ؛ بناهای تاریخی ؛ فرهنگ و آداب رسوم و سنت های قدیمی می باشد در حال طراحی است افزود: از همه ظرفیت ها در جهت معرفی پتانسیل های شهرستان استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: دهکده گردشگری شهرستان در ورودی  خوسف در حال ساخت می باشد که قسمتی از آداب و رسوم مردم دیار گلهای نرگس در معرض دید مسافران مسیر ترانزیتی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد : در طرح بازآفرینی شهری باید به توسعه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه ای شود.

فرماندار خوسف ادامه داد: در بودجه سال 1397  برای در جاسازی و مقاوم سازی واحدهای قدیمی پیش بینی های بسیار خوبی در نظر گرفته شده است که انتظار می رود که به شهر تاریخی خوسف نگاه ویژه ای شود.

بازدید از مقبره ابن حسام ؛ مسجد جامع ؛ دهکده گردشگری؛ اقامتگاه بوم گردی علوی؛ مزارع گل نرگس و خانه های قدیمی این شهر از دیگر برنامه های معاون وزیر در سفر به شهرستان خوسف بود.

گفتنی است:  بافت قدیم خوسف با مساحتی در حدود 20 هکتار تعداد زیادی بناهای باارزش تاریخی و فرهنگی را در خود جای داده است. مساجد، آب انبارها، مدرسه، قلعه، خانه های علوی و مالکیو تاج ور  و آرامگاه ابن حسام از جمله این بناهای ارزشمند هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی