میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

مشخصات بلاگ
میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

پایگاه خبری و اطلاع رسانی
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
شهرستان خوسف

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

فصل دوم مرمت ارگ عباس خان شیبانی در شهرستان خوسف با اعتباری بالغ بر 600 میلیون ریال از اعتبارات بناهای مشارکتی پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف، شریعتی منش معاون میراث فرهنگی اداره کل خراسان جنوبی افزود: عملیات مرمتی ارگ عباس خان شیبانی  با مشارکت بخش خصوصی و  با توجه به فرم‌های گوناگون ساختمانی به ویژه در اجزاء و عناصر آن، از جمله طاق‌ها و قوسها و فضا سازی‌های داخلی آن انجام پذیرفت.او گفت قدمت  این عمارت به اوایل دوره قاجار برمی‌گردد و از جمله یادگارهای معماری و از نمونه‌های جالب توجه در شهرستان خوسف می‌باشد. شریعتی منش افزود به طور کلی این مجموعه شامل باغ، عمارت اصلی و بناهای بهم پیوسته جهت سکونت خدمه و کارگران می باشد که شامل دو قسمت اندرونی و بیرونی است که اندرونی محل زندگی  عباس خان و بیرونی محل زندگی فرزند وی ابراهیم خان بوده است. 

معاون میراث فرهنگی اداره کل خراسان جنوبی گفت: اهم عملیات مرمتی که در این فصل صورت گرفته است  میتوان به موارد زیر اشاره کرد: جمع آوری پوششهای آسیب دیده و اجرای مجدد آن به همان شیوه قدیم ،مرمت نماهای داخلی و بیرونی بنا، اجرای آجرفرش حیاط ها، ساخت دیوارهای پیرامونی تخریب شده بنا، مرمت سردر ورودی، وی گفت: بامسازی کامل بنا توسط  مالک همچنان ادامه دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی