میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

مشخصات بلاگ
میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

پایگاه خبری و اطلاع رسانی
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
شهرستان خوسف

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

با هدف حفظ اثر ملی طبیعی شهرستان خوسف، 100 پیاز گل نرگس در کوه و دشت نرگسی این شهرستان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان کاشته شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف، مسئول میراث فرهنگی شهرستان در این مراسم گفت: به علت خشکسالی های پی در پی، پیاز گلهای نرگس کوه نرگسی که در نزدیکی روستای دستگرد قرار دارد خشک شده که این پیازها امروز در این منطقه کاشته شد.

صالحی افزود: کوه نرگسی شهرستان خوسف به دلیل وجود نرگس های وحشی و خود رو در اردیبهشت 94 به شماره 249 در فهرست آثار ملی طبیعی به ثبت رسید.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف، از ادامه روند کاشت پیاز گل نرگس در سطح وسیعی از کوه نرگسی با هدف احیای کامل آن در آینده خبر داد.

فرماندار خوسف هم از حمایت دولت از نرگس کاران خبر داد و گفت: کشاورزانی که در مزارع خود گل نرگس بکارند از تسهیلات و شارژ بیشتر کارتهای برداشت آب از چاه های کشاورزی  بهره مند می شوند. 

محمد شفیعی افزود: همچنین برای حمایت و تشویق استفاده از گل نرگس، در کارگروه گردشگری شهرستان خوسف مقرر شد، 50 درصد از فضای سبز ادارات و بلوارهای داخل شهر به کاشت گل نرگس اختصاص یابد.

شهرستان خوسف با 21 هکتار سطح زیر کشت بیشترین نرگس زارها را در خراسان جنوبی دارد که به دلیل کشت آنها در زمینهای گچی و آهکی، عطری تندتر و ماندگارتر، نسبت به گل نرگس سایر شهرستان ها دارد.

گل نرگس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی