میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف

مشخصات بلاگ
میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف

پایگاه خبری و اطلاع رسانی
میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
شهرستان خوسف

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

به منظور احیای طرح گردشگری عشایری، مسیرهای گردشگری در مناطق عشایری شهرستان خوسف بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف، در این طرح که با حضور صالحی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان همراه با مسئولین امور عشایر و محیط زیست شهرستان برگزار گردید، مسیرهای گردشگری عشایری شهرستان از مناطق عشایری اعم از دق حوض بند، دق کج وند، منطقه ییلاقی مهرخش، چاه امید و چاه گنبد به صورت حضوری بازدید و فرصت‌ها، پتانسیل‌ها و مسیرهای خاص گردشگری عشایری بررسی گردد.

علی صالحی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف گفت: گردشگری عشایر یکی از شاخه‌های گردشگری است که به تازگی در ایران به آن توجه شده است. تجربه زندگی در میان ایل برجسته‌ترین ویژگی این نوع گردشگری است. 

وی افزود: زیست‌بوم‌ها عشایر اعم از جلگه‌ای و کوهستانی به دلیل ویژگی‌های خاص فرهنگی اجتماعی و آداب‌ورسوم و نیز چشم‌اندازهای زیبای طبیعی دارای پتانسیل بسیار خوبی جهت جذب توریسم است.

صالحی بیان داشت: جلوه‌های طبیعی و انسانی موجود در محیط زندگی عشایر، این گروه را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های خاص و چشمگیر گردشگری مطرح کرده است. کوچ عشایر همواره یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود. عشایر و نوع زندگی آن‌ها، زبان، موسیقی، غذاهای محلی، پوشاک، ترانه، صنایع دستی، موسیقی آیینی و لباس‌های محلی به همراه آیین‌هایی مانند جشن‌های محلی و عروسی مواردی بوده که همیشه مشتاقان بسیاری را به سوی خود دعوت کرده است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی